Підходи до створення, підтримки і вдосконалення АСУ логістичного забезпечення ЗС України з урахуванням досвіду країн-членів НАТО

Автор(и)

  • В. В. Беляченко Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3938-5158
  • Ф. Ф. Педан Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1132-089X
  • О. А. Романченко Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1640-853X

DOI:

https://doi.org/10.33099/2304-2745/2018-3-64/54-60

Ключові слова:

Система логістики, комплексна автоматизована система управління, логістична діяльність, логістика, автоматизація процесів.

Анотація

В статті розглянуто проблемні питання досягнення завдань оборонної реформи зі створення ефективної системи управління Збройними силами України.

Надано відомості про поточний рівень інформатизації логістичних систем декількох провідних країн та проміжні висновки.

Перелічено проблеми, які ускладнюють вирішення задачі зі створення інтегрованої автоматизованої системи управління логістичним забезпеченням ЗСУ (далі АСУ ЛЗ ЗСУ), зокрема, недостатній рівень ресурсного забезпечення, незавершеність нормативного регулювання, фрагментарна інформатизація процесів логістичного забезпечення, гальмування дослідно-конструкторських робіт зі створення АСУ ЛЗ ЗСУ.

Запропоновано використати досвід провідних країн в сфері автоматизації логістичного забезпечення усіх аспектів діяльності збройних сил і задіяти перевірені програмно-технічні рішення, що мають значну підтримку з боку постачальників, дотримуватись рекомендацій проектного менеджменту і міжнародних стандартів в сфері систем і програмної інженерії.

Логістичні системи військового призначення є масштабнішими і різноманітнішими системами порівняно з логістичними системами цивільного призначення, а саме вони є ієрархічними; територіально розгалуженими та ешелонованими; гнучкими за місцями розташування і доставки; з підвищеними ризиками зловмисного втручання та втрат.

Практичний досвід країн-членів НАТО в області автоматизації оборонних відомств та розробки АСУ свідчить, що ключовим підходом до автоматизації процесів ЛЗ є перехід від локальних програмно-технічних рішень для окремих наборів функцій на різних управлінських рівнях до інтегрованої АСУ оборонними ресурсами, що охоплює усю управлінську вертикаль від МО України та ГШ ЗС України до окремого підрозділу, військовослужбовця та працівника ЗС України.

Надано погляд на функціональну архітектуру перспективної АСУ ЛЗ ЗСУ та вказано на обов’язкову інтеграцію з АСУВ.

Подальші дослідження доцільно здійснювати в напрямі вивчення досвіду проектування, реалізації і підтримки автоматизованих логістичних систем країн-членів НАТО з огляду нормативного і ресурсного забезпечення.

Посилання

План дій щодо впровадження оборонної реформи у 2016 - 2020 роках (Дорожня карта оборонної реформи) від 15.08.2016 Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mil. gov.ua/content/tenders/Plan_2208.pdf

Наказ про затвердження Основних положень логістичного забезпечення Збройних Сил України від 11.10.2016 року № 522 [Копія] / МО України. – К.

Звіт KPMG “Defense ERP overview by country” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pdf/2016/04/defense-erp-overview-by-country.pdf

Витяг зі звіту CHAOS Report 2015 дослідницької компанії Standish Group [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.infoq.com/articles/standish-chaos-2015

Квартальний огляд “Software Fail Watch 2016, Quarter One” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.tricentis.com/blog/2016/04/07/software-fail-watch-2016-quarter-one/

Повідомлення про помилки СПЗ для управління ОВТ “Flying blind: F-35's radar software fails in the air. Lockheed-Martin promises patched code will soar this month. By Richard Chirgwin” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.theregister.co.uk/2016/03/08/flying_blind_f35s_radar_software_fails_in_the_air/

Квартальний огляд “Software Fail Watch: The Politics of Software Defects, Q2, 2018” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.tricentis.com/blog/2018/07/09/software-fail-watch-q2-2018/

Логістична доктрина союзницьких формувань Allied joint logistic doctrine AJP-4(A) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://everyspec.com/NATO/NATO-ATP/AJP-4A_DEC2003_16606/

Польове керівництво з логістики операцій “FM-4-95-Logistics Operations” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.globalsecurity.org/military/library/policy/army/fm/4-95/fm4-95_2014.pdf

Доктрина комунікаційних та інформаційних систем союзницьких формувань “Allied joint doctrine for communication and information systems AJP-6” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nso.nato.int/nso/zPublic/ap/PROM/AJP-6%20EDA%20V1%20E.pdf

Повідомлення про результати роботи Cybercom "US DoD’s first malware submissions to Google-bought VirusTotal is Russia-linked LoJack” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.cso.com.au/article/649259/us-dod-first-malware-submissions-google-bought-virustotal-russia-linked-lojack/

Концепція відомчих програм створення Єдиної автоматизованої системи управління Збройними Силами України, Єдиної інформаційної системи управління оборонними ресурсами та інформаційної інфраструктури на період до 2020 року, затверджена Міністром оборони України 12.05.2018 [Копія] МО України. – К.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-05

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ТА УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ЗБРОЙНИХ СИЛ