Трансзвуковий флатер аеродинамічних поверхонь керування надзвукових та гіперзвукових літаків

Автор(и)

  • О. В. Сафронов Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Україна
  • О. М. Неділько Науково-методичний центр організації наукової та науково-технічної діяльності Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Україна
  • Б. Й. Семон Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2304-2745/2016-2-57/18-23

Ключові слова:

Математична модель, аеродинамічна поверхня керування, коливання, трансзвукова швидкість, число М.

Анотація

У статті розглянута можливість виникнення коливань   аеродинамічних поверхонь керування надзвукових та гіперзвукових літаків на трансзвукових швидкостях польоту. За допомогою наближеної математичної моделі цього явища доведено, що виникнення цих коливань можливо на усіх висотах польоту.

Біографії авторів

О. В. Сафронов, Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського

д.т.н., професор

О. М. Неділько, Науково-методичний центр організації наукової та науково-технічної діяльності Національного університету оборони України імені Івана Черняховського

к.т.н., доцент

Б. Й. Семон, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського

д.т.н., професор

Посилання

Бисплингхофф Р. Л. Аэроупругость / Бисплингхофф Р. Л., Эшли Х., Халфмэн Р. Л. – М.: Изд-во иностр. лит., 1958. – 800 с.

Исогаи К. О механизме резкого снижения границы флаттера крыла прямой стреловидности на режиме трансзвукового полета. Часть II / Исогаи К. – М.: РТК, том 19, № 10,1981. С. 169-171.

Афанасьев И. Катастрофа Space Ship Two / Афанасьев И., Воронцов Д. – М.: Взлет. Национальный аэрокосмический журнал, № 12(120), 2014. С. 52 -54.

Аэродинамическое исследование колеблющейся поверхности управления при трансзвуковых скоростях.- М.: ЦАГИ. Обзор № 456, 1975.- 105 с.

Кузьмина С. И. Расчет обтекания колеблющегося профиля трансзвуковым потоком газа / Кузьмина С. И. – М.: Ученые записки ЦАГИ, том VI, № 3, 1975. С. 9-17.

Левкин В. Ф. Экспериментальные исследования нестационарных аэродинамических характеристик поверхностей управления при трансзвуковых скоростях / Левкин В. Ф. – М.: Труды ЦАГИ, выпуск 2132, 1982. – 16 с.

Агеев Ю. И. Экспериментальное исследование установившихся колебаний элерона в околозвуковом потоке / Агеев Ю. И., Назаренко В. В., Невежина Т. П. – М.: Ученые записки ЦАГИ, том V, № 8, 1974. С. 71-80.

Иностранная военная техника / Зарубежное военное обозрение. – М.: МО России, № 5, 1996. С. 58-62.

Сафронов А. В. Трансзвуковой флаттер конструкций самолетов/ Сафронов А. В.- Киев: КВВАИУ, 1987. – 156 с.

Сафронов А. В. Аэродинамическое воздействие скачков уплотнения на колеблющийся в околозвуковом потоке элерон / Сафронов А. В. – М.: Ученые записки ЦАГИ, том ХХ11, № 3, 1991, с. 110 – 117.

Абрамович Г. Н. Прикладная газовая динамика / Абрамович Г. Н. – М.: Наука, 1976, 888 с.

Келдыш М. В. Избранные труды. Механика. / Келдыш М. В. – М.: Наука, 1985. – 568 с.

Гошек И. Аэродинамика больших скоростей / Гошек И. – М.: ИЛ, 1954. – 547 с.

Свищев Г.П. Эффективность руля и шарнирные моменты его при больших скоростях / Свищев Г. П. – М.: Труды ЦАГИ, выпуск 1722, 1975.– 10 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-23

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНИЙ