Підходи до технологічної підтримки інформаційної інфраструктури Міністерства оборони України

Автор(и)

  • Ю. А. Кірпічніков Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0001-6893-3569
  • Г. Д. Литовченко Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-8625-1438
  • О. Д. Розумний Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0003-3225-8375
  • Н. М. Самойленко Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-9432-4465

DOI:

https://doi.org/10.33099/2304-2745/2019-3-67/78-82

Ключові слова:

Інформаційна інфраструктура, управління ІТ-послугами, служба Service Desk.

Анотація

Існуючі міжнародні стандарти в галузі інформаційних технологій (ІТ) рекомендують розглядати інформаційну інфраструктуру будь якої організації з точки зору сукупності інформаційних систем (ІС), що забезпечують автоматизацію її функціональних процесів з метою надання якісних ІТ-послуг.

Метою створення інформаційної інфраструктури Міністерства оборони України є підвищення ефективності прийняття управлінських рішень керівним складом, за рахунок забезпечення посадових осіб (користувачів ІС) необхідним рівнем інформаційних сервісів для надання своєчасної, достовірної, повної та несуперечливої інформації щодо стану процесів управління оборонними ресурсами та Збройними Силами України.

Метою статті є аналіз підходів щодо створення служби технологічної підтримки інформаційної інфраструктури Міністерства оборони України на основі рекомендацій методології CobIT.

Методологія CobIT рекомендує механізми управління та аудиту ІС, що засновані на кращому практичному досвіді побудови і вдосконалення інформаційних процесів в різних організаціях і установах. Основу моделей, що застосовуються CobIT, становлять процеси, роблені на основі методик і стандартів аудиту ІС від різних виробників програмно-апаратних засобів.

CobIT охоплює усі ІТ-процеси, що згруповані за наступними напрямками:

планування та організація – група процесів, що визначають напрями щодо впровадження рішень і забезпечення ІТ-сервісів;

придбання і впровадження – група процесів, що забезпечують впровадження рішень і надання на їх основі ІТ-сервісів;

експлуатація та супровід – група процесів, що представляють самі рішення і роблять їх доступними для кінцевих користувачів;

моніторинг – група процесів, що виконують нагляд за всіма ІТ-процесами для того, щоб переконатися в просуванні в правильному напрямку.

Методологія CobIT надає детальні вказівки щодо впровадження ІТ-процесів і являє собою еталонну модель щодо організації управління інформаційною інфраструктурою. Рекомендації CobIT доцільно використати для опису складу та логіки процесів служби технологічної підтримки інформаційної інфраструктури Міністерства оборони України, які повинні виконуватися для забезпечення надання оптимального рівня сервісів споживачам ІТ-послуг.

Біографія автора

Ю. А. Кірпічніков, Центр воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського

канд. техн. наук

Посилання

Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів. (ISO 9000:2005, IDT): ДСТУ ISO 9000 : 2007. [Чинний від 2008-01-01]. К. : Держспоживстандарт України, 2008. 29 с. (Національний стандарт України).

Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2008, IDT): ДСТУ ISO 9001 : 2009. [Чинний від 2009-09-01]. К. : Держспоживстандарт України, 2009. 26 с. (Національний стандарт України).

Управління задля досягнення сталого успіху організації. Підхід на основі управління якістю (ISO 9004: 2009, IDT) : ДСТУ ISO 9004:2012. [Чинний від 2012-11-28] К. : Держспоживстандарт України, 2012. 29 с. (Національний стандарт України).

ISO /DIS 9001:2015 (DraftInternationalStandard)// Офіційний веб-сайт ISO. Режим доступу: http://www.iso.opg/iso/iso_catalogue/catalogue_ics.htm.

Bahrain Government Embraces COBIT 5 Governance and IT Management By Harikrishnan Sugumaran, ITIL, ToGAF, Khalid Al-Mutawah, Ph.D., Zakareya Ahmed Al-Khaja, Ph.D. [Electronic Resource]. Mode of access: http://www.isaca.org/COBIT/focus/Pages/bahrain-government-embraces-cobit-5-governance-and-it-management.aspx.

COBIT 5: Creating Buy-in and Empowering Teams to Change By Paul Wilkinson and Gary Hardy [Electronic Resource]. Mode of access: http://www.isaca.org/COBIT/focus/Pages/cobit-5-creating-buy-in-and-empowering-teams-to-change.aspx.

Dubai Customs COBIT 5 Implementation By Vishal Vyas, GEIT, Juma Al Ghaith, Ahmad Al Yaqoobi, PMP, and Syed Junaid Hasan, PMP [Electronic Resource]. Mode of access: http://www.isaca.org/COBIT/focus/ Pages/dubai-customs-cobit-5-implementation.aspx.

Initiating GEIT Using COBIT 5 at the Oman Ministry of Manpower By Rohit Banerjee, CGEIT, COBIT 5 Implementation, ISO/IEC 38500 Lead IT Corporate Governance Manager, ISO 9001 LA & LI, ITIL V3 2011 Foundation, MSP Registered Practitioner, PMP, PRINCE2 Registered Practitioner, Six Sigma Black Belt; Redha Ahmed Al-Lawati, C|CISO, DCES, DCIS, DCOM, ISO/IEC 27001 LA; and Maqbool Mohammed Al-Balushi, CCNA, CEH, CISSP, ISO/IEC 27001 LA, MSCE. [Electronic Resource]. Mode of access: http://www.isaca.org/COBIT/focus/Pages/initiating-geit-using-cobit-5-at-the-oman-ministry-of-manpower.aspx.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-28

Номер

Розділ

ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ТА УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ЗБРОЙНИХ СИЛ