Часткова методика оцінювання суб’єктів базової загальновійськової підготовки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2304-2745/2025-2-85/100-110

Ключові слова:

Базова загальновійськова підготовка; суб’єкти; оцінювання; науково-педагогічні працівники; інструкторсько-викладацький склад; синергізм.

Анотація

Ефективність базової загальновійськової підготовки (БЗВП) значною мірою залежить від діяльності її суб’єктів – науково-педагогічних (педагогічних) працівників (НПП) та інструкторсько-викладацького (інструкторського) складу (ІВС) та рівня синергізму між ними. Водночас у наукових джерелах відсутня методика, що дозволяє кількісно й системно оцінити внесок зазначених суб’єктів у досягнення цілей БЗВП, з урахуванням як індивідуальних характеристик, так і їх спільної діяльності. Потреба в науковому розв’язанні цього завдання обумовлює необхідність формалізації процесу оцінювання суб’єктів БЗВП на основі сукупності обґрунтованих показників, які відображають підготовленість окремого суб’єкта БЗВП.

Метою статті є висвітлення методики оцінювання суб’єктів БЗВП, яка дає змогу врахувати їх вплив на проведення навчання персоналу.

Методика оцінювання суб’єктів БЗВП враховує їх вплив на проведення навчання об’єктів БЗВП на основі вибору сукупності показників, які характеризують підготовленість НПП і ІВС та синергізм між ними. Враховуючи незалежність цих показників, застосовано метод адитивної агрегації, що дає змогу оцінити вплив кожного показника на діяльність суб’єктів БЗВП. Впровадження даної часткової методики, як складової комплексної методики оцінювання ефективності БЗВП, сприятиме об’єктивній оцінці суб’єктів БЗВП, а також виявленню проблемних питань у їх діяльності, що сприятиме підвищенню готовності громадян України до оборони держави. Результати проведеного дослідження можуть бути використані суб’єктами БЗВП під час їх оцінювання та у подальших дослідженнях з даного напрямку в наукових установах.

Біографія автора

О. Ніколайчук, Національний університет оборони України

O. Nikolaychuk

Посилання

Ніколайчук О. О. Перспективи впровадження базової загальновійськової підготовки для громадян України // Ризики при реалізації військової кадрової політики: проблеми та шляхи їх вирішення : збірник матеріалів науково-практичного семінару Національного університету оборони України, Київ, 26 вересня 2024 р. Київ, 2024. С. 66–69.

Vynokurov D., Heorhadze О. Partial methodology for assessing the younger specialists’ competence level in the training center // VUZF REVIEW. 2020. Vol. 5, No. 1 Р. 50–53. DOI: 10.38188/2534-9228.20.1.07.

Heorhadze O. A., Kamalov Y. V. Methods for assessing the readiness level of an educational institution for military training of citizens according to the program of reserve officers // Political Science and Security Studies Journal. 2021. Vol. 1, No. 2. Р. 90–97. DOI: 10.5281/zenodo.4521176.

Vynokurov D., Heorhadze O. Comprehensive methodology for evaluating the effectiveness of training the variable composition of the training center // Political Science and Security Studies Journal. 2021. Vol. 2. № 2. Р. 77–85. DOI: 10.5281/zenodo.5071081.

Георгадзе О. А., Петров В. А. Часткова методика оцінювання рівня методичної діяльності кафедри військової підготовки // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. 2022. № 1 (43). С. 99–104. DOI: 10.33099/2311-7249/2022-43-1-99-104.

Георгадзе О. А., Ніколайчук О. О. Часткова методика оцінювання рівня організації базової загальновійськової підготовки // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. 2024. № 3 (51). С. 15–22. DOI: 10.33099/2311-7249/2024-51-3-15-22.

Про затвердження Порядку проведення базової загальновійськової підготовки громадян України, як здобувають вищу освіту, та поліцейських : Постанова Каб. Міністрів України від 21.06.2024 № 734 : станом на 21.06.2024. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 734-2024-%D0%BF#Text (дата звернення: 08.05.2025).

Макаліш О. В., Георгадзе О. А. Методичний підхід до оцінювання рівня навченості органів військового управління тактичного рівня // Збірник наукових праць Центру воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. 2016. № 3 (58). С. 104–108. DOI: 10.33099/2304-2745/2016-3-58/104-108.

Кокун О. М., Пішко І. О., Лозінська Н. С., Олійник В. О. Психодіагностика лідерських якостей військовослужбовців : метод. посіб. Київ : ТОВ “7БЦ”, 2023. 171 с.

Інструкція про порядок оцінювання військових частин (підрозділів) за стандартами підготовки Збройних Сил України : затв. наказом Генерального штабу Збройних Сил України від 09.01.2015 № 4. Київ : ГШ ЗСУ, 2015. 5 с.

Георгадзе О. А., Ніколайчук О. О. Обґрунтування сукупності показників до методики оцінювання ефективності базової загальновійськової підготовки // Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2024. № 85. С. 106–115. DOI: 10.17721/2519-481Х/2024/85-11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-25

Номер

Розділ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗБРОЙНИХ СИЛ